Barn med skyddade personuppgifter!


När man behöver ta till skydd med skyddade personuppgifter så kan det vara svårt ibland för barnen. Jag råder faktiskt till att om det krävs och det går fråga barnen om namnbyte.. om de har en önskan att byta namn redan när man bor på kvinnojouren. Om det har något fantasinamn. Sådana fall kan det bli mycket lättare. Jag valde att ha barnens namn kvar med byta efternamn just pga det var så svårt för dem och den ena ville inte. Ångrar att jag inte gjorde de på den minsta dock för han ville. Idag så har vi provat olika varianter i skolan. På hans saker så står det ett X istället för namn. Han är inte med på någrat kort eller klasslistor. Han finns heller inte med på uppropningslistor o dylikt. Till en början var detta inget problem men sen började barnen såklart fråga och min mista tyckte detta var jobbigt så vi bytte till initialerna på böcker, lådor etc. Men de som är viktigt är att man lyssnar på barnen och hjälper de ur dessa situationer. Som i detta fall sa jag till honom att säg att du skriver så för det går fortast. Dagarna då de är fotografering så är de alltid hemma. Men då tar vi kort hemma istället. som ja brukar säga mycket häftigare bilder än i skolan som tex i naturen. Men det viktigaste är att hjälpa dem om hur det ska klara av vissa situationer och vad de ska svara på visa frågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0