misshandlade kvinnor - det finns bra hjälp!o

Oftast när man befinner sig i destruktiva förhållanden vågar inte lämna pga rädsla för att allt ska bli ännu värre. Det tog många år innan jag vågade ta de beslutet. Mitt ex sa också alltid att om ja skulle sticka och skaffa mig skyddade personuppgifter skulle han ändå hitta mig och ja var övertygad om att han skulle mmörda mig. I för sig så tror ja fortfarande att han skulle göra det. Ett råd är att berätta för någon helst flera de hade jag mycket nytta av i rättegången då bevis oftast inte finns eftersom det sker bakom stängda dörrar oftast. ett annat råd är att skriva upp händelser o datum när saker occh ting inträffar.jag förstår att de är svårt att hålla saker och ting gömda när man bor med en sån här man som oft har stort kontrollbehov. Men de som man kan gör adå är faktisk att ordna ett bankfack och där kan bara du gå in. I bankfacket lägger du även in pass och försöker spara de pengar du kan. Självklart så får man hjälp av socialen när sånt här händer men de är jätteskönt att ha pengar när man skall iväg för man vet aldrig vad som ska hända eller vart man tar vägen. Mitt var helt oplanerat men som tur var hade ja lagt undan lite pengar som han inte visste om. Jag och mina barn firade jul i en kvinnojourslägenhet mn tack vare pengarna kunde ja ta en kryssning med dem några dagar före så de fick träffa en tomte. Etc. Våga ta steget för du kommer att få de så mycket bättre. Har du barn så gör det för deras skull. Ja säger inte att de blir lätt men de blir bättre efter rättegångar och dylikt är över. En sak som ja fruktade var att möta honom i rättsalen men de ordnar så att man kan få sitta i ett annat rum. I mitt fall så är mitt ex även grovt kriminell vilket gjorde att ja ffick 2 livvakter med mig från personskydd och fick ha rättegången i skyddsalen där plexerglas finns mot åskådarna. Är man utländsk och är rädd för att släktingar ska göra något så finns dem även för dem. Personskydd är enormt duktiga och har hjälpt mig otroligt mycket. Vill också säga att de skydd man får från samhället finns i olika grader beroende på vad som krävs.och i mitt fall är de i stort sett bara jag som kan avslöja vart ja bor. Ja vill avsluta med att säga att tänk på de barn som firar jul på kvinnojouren, skänk något till dem! Om inte nya saker så allt från kläder till leksaker som ni inte använder. De är bara att ringa kommunen eller kvinnojouren i den staden som ni bor i.. Är det något som någon undrar över eller vill ha anonym kontakt eller vad som är det bara att lämna en kommentar så gör ja de jag kan. Massa kramar!

Kommentarer
Postat av: emmi

- tack för din fina kommentar!:) det är jättekul med pepparkakshus, gick inte så bra för mig förra året heller, gäller att testa några gånger :) kram!

2011-12-04 @ 13:52:45
URL: http://fashiontwisted.com
Postat av: Inger Maryissa

Tack för din kommentar hos mig.

http://ingermaryissa1.blogg.se/2009/january/kvinnomisshandel.html

Ja, som tur är så finns det hjälp att få för misshandlade kvinnor

Jag har läst lite dina föregående inlägg, och oj så jobbigt du haft...

Och ja, ofta vågar inte kvinnor lämna partnern p.g.a rädsla av att de ska bli värre

och tyvärr, kan det bli värre speciellt den första tiden när mannen inser att kvinnan menar allvar och lämnar honom

men ändå så är det det bästa en kvinna kan göra, för det blir aldrig bättre tillsammans med en sådan man....utan värre, och ännu värre ju längre tid kvinnan tvekar att lämna honom

och om de har barn, det är ännu viktigare att bryta upp även för deras skull

Är så glad över att du till slut klarade att bryta dig ur detta förhållande

och hoppas så att han inte dyker upp i ditt liv mera

kram

2011-12-04 @ 16:29:59
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: no brand

tacks å mycket det hoppas jag med :)

2011-12-04 @ 17:54:39
Postat av: qascufxhacn

No irihesup ijid ezaniviy lehupujufi ibuf, efuni puloyobi epeq ugafat udehuki ega.

2012-10-16 @ 08:54:11
URL: http://www.bixicuku.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0