Folkbokföringen har blivit hackad och jag är en av de 1000!

Ja det är sant hur kan det ens hända? Det är de skydd som vi har med skyddade personuppgifter! Dessutom har jag bland de högsta skydden!
Inte nog med det, jag läste på text tv att folkbokföringen hade hackats och att 1000 st person nummer med skyddade personuppgifter hade kommit ut. Samtidigt tänkte jag att jag borde väll fått den vetskapen om jag var en av de 1000st.
På lördagen vaknar jag 03.15 av att någon KNACKAR på min dörr!! Jag blir livrädd då jag vet att det inte finns någon som kan komma vid den tiden. Om det skulle hänt något med de få som vet vart jag bor så hade de hört av sig, men inget sms, eller missat samtal på telefonen.
Det övergår till plingandes på dörren och jag släcker tvn som jag somnat ifrån på soffan. Sätter mig på huk i tv rummet och ringer polisen. Går sakta fram mot vardagsrumsfönstret och kikar ut då står en kille och tittar upp. Jag känner inte igen de här killarna, jag har ingen aning om vilka det är. De försvinner efter 5 min plingandes och polisen dyker upp.
de sätter in beredskap och kollar runt området. De patrullerar runt mitt hem resten av natten.
På söndagen knackar det åter på min dörr. Denna gång en man i 35 års åldern. Han har mössan upprullad i stället för uppvikt om ni förstår hur jsg menar? Eftersom nattens händelser vågar jag inte öppna dörren och ringer en vän istället för polisen (dum som jag är). Hon säger så klart åt mig att kontakta  polisen istället vilket jag gör.
Det gör en anmälan och sätter ut patrullering även hela söndagen. Jag får åter den känslan av att ja är otrygg, att någon smyger på mig och jag vågar inte gå ut.
Vad ska jag göra om någon dyker upp? Jag har inte en chans.

På måndagen ringer min mamma och berättar att hon är en av de 1000 som vars uppgifter kommit ut. På tisdag får jag ett brev om att jag är en av de 1000 st. Jag förstår att det är svårt att ringa 1000 st MEN ändå. Har det med helgens bravader att göra? Jag vet inte. Har det med mig att göra eller är det någon av de 1000 fall att göra? Inte en aning. Men skrämmande är det iallafall.
De ber mig ringa person skydd eftersom de har såååå mycket kunskap om personer som lever skyddat! De säger åt mig att det inte kommit ut på internet iallafall. De kommer nyss ut från ett möte och detta är de senaste. Plötsligt kommenterar han klumpigt "ja vi kan ju inte flytta på 1000 st". hmm..klart de inte kan blir ju alldeles för dyrt! Fastän jag inte ens nämnt något om det.
Han fortsätter, - ja vi vet inte om namn, person nr och adresser är sammankopplade eller om de bara fått tag på person nr ännu, men det är under utredning. Var försiktig och tänk säkerhets tänk. Men du behöver inte gå upp i taket för detta eftersom den som hotar dig måste veta vem som har tagit de här uppgifterna och den som har dina uppgifter måste veta att han är just intresserad av dina.

VAAAAA?????? Dessa poliser har jobbat länge inom poliskåren innan det får möjlighetern att jobba inom personskydd. Ofta har de varit polischefer, en vet jag jobbat på säpo, en annan som statsministerns livvakt. etc
Jag blir förvånad över deras försvar, vet det inte hur det går till i den kriminella världen eller försöker de bara släta över allt? Jag svarar honom -MEN det förstår du väll själv att det redan ryktats inom den kriminella världen om vem som har uppgifterna. Alltid är det någon som känner någon om inte annat. fort!Det kommer ut 100 000kr gånger 1000 vad blir de? Så mycket pengar kan alltså den här människan tjäna på att dela ut uppgifter.
jo ja..svarar polisen...det är ju sant...
mmm..det är SANT, jag vet eftersom jag levt i den världen hela mitt vuxna liv.
De flesta liksom jag har skyddade personuppgifter eftersom vi har ett galet ex efter oss som vill ha ihjäl oss. NU så stödjer inte "kriminella organisationer" detta. Men är det någon IDIOT som fått tag på dessa och pengar betyder mycket.. de vet vi alla.

Bara undrar hur länge ska vi var tvungna att leva gömda? Varför ska vi straffas? Mina barn få leva med detta?

Jag vet...jag gjorde ett misstag och träffade en man i 20 års åldern som behandlade mig som en prinsessa, det var mitt livs största misstag som jag får sona för resten av mitt liv. Det är mitt fel.


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Men vad obehagligt att du är en av de 1000 som blivit hackade i folkbokförningen

Kan mycket väl tänka mig du är orolig och rädd

Och speciellt när dessa killar knackade på din dörr...det måste ju skrämt dig jätte-mycket

Nu har jag inte varit med om så svåra saker som du....

men jag har haft ett förhållande där det förekom hot och viss misshandel,

men som tur är så slutade det när killen blev dömd.

men en lång tid efteråt så hoppade jag till av rädsla när någon ringde på dörren och även om någon ringde i telefon.

Hoppas verkligen från mitt hjärta att du får vara ifred och att du fortsätter att få ordentligt skydd

men söta du...det som du skrev sist här i ditt inlägg att det är ditt fel och misstag att du träffade denne man i 20 årsåldern

Men det är ju inte ditt fel.....du kunde ju aldrig ana vad som skulle hända eller att han skulle göra dig illa och att det skulle få sådana följder

Skönt att du till slut lyckades ta dig ur förhållandet även om detta förhållande fick svåra följder.

Skickar dig en stor kram

2012-04-17 @ 15:20:59
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: mee

Tack så mycket för din kommentar den värmde som vanligt! Tack för att du tog dig tid att skriva alla rader till mig!du är en fin människa! Kramar

2012-04-20 @ 00:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0