tankens kraft

Vi alla har ett val och jag känner att trots allt kaos som råder i mitt liv så kan jag ändå känna mig nöjd med det jag har. Man måste gå vidare och inte leva kvar i de förflutna. Det jag skriver på denna blogg om mitt tidigare liv är mitt förflutna. De är inte de liv jag lever idag. Jag kan välja att känna mig som ett offer eller känna mig som en vinnare,c jag har bestämt mig för att vara en vinnare! jag har klarat de ja inte trodde jag skulle. Jag har lämnat allt men skapat ett nytt liv med mina barn! Trots att allt kan vara svårt att leva med skyddade uppgifter och oro att han ska hitta mig så är det ändå lättare att leva så än att leva med ett monster. Att leva med en kriminell människa, en missbrukare och en kvinnomisshandlare. Att slippa tänka på om man gjort nå fel om man ska få en pistol mot huvudet. jag har varit med om så mycket i mitt liv och många vänner har alltid sagt att de beundrat mig för min styrka och så fina rader jag läst när de skrivit att ja är deras idol, att de önska de var som mig och de är bland de finaste jag någonsin hört men aldrig förstått varför. Men de är mycket jag kommit vill insikt med dem senaste tiden, vi kan välja våra liv allt beroende på hur mycket du vill och vågar satsa. Jag vet fortfarande inte om jag kommer överleva detta eller bli hittad. Men jag väljer att leva med det jag har nu . Jag väljer att vara nöje med livet. Jag behövde höra ett par ord innan jag insåg att de är mitt val att välja hur jag mår. Tankens kraft betyder mycket. De du säger till dig själv det är du,så mår du. Ja är tacksam för att mina barn. är friska, att vi har mat på bordet, att jag är nöjd med mitt hem och att mina nära och kära mår bra. Jag behöver inte dem nyaste bilen , miljoner på banken eller den perfekta kroppen. Jag vet att jag är en bra människa och jag mår bra över att vara jag. De enda jag kan sakna är kärleken. Men jag vet att den kommer till mig, jag väljer bara man med omsorg:-). Idag är jag bara tacksam för de jag har och vill att människor ska försöka tänka på vad de har och inte bara de dem inte har. Massa kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0